Είναι Δεκέμβριος και αυτό σημαίνει πως το DVD της ταινίας Love Actually βρίσκεται πάνω πάνω στη στοίβα δίπλα από το player.
Και μπορεί να το έχουμε δει 1 εκατομμύριο φορές, ωστόσο, υπάρχουν κάποιες σκηνές που φανερώνουν λεπτομέρειες που πιθανώς να μην είχα παρατηρήσει άλλες φορές.
Ποιες λεπτομέρειες είναι αυτές;
Γιατί ο Jamie έγραφε σε γραφομηχανή;
Ο πληγωμένος συγγραφέας Jamie (Colin Firth) πηγαίνει στο εξοχικό του στη Νότια Γαλλία για να απομακρυνθεί από τις καταστάσεις που έδωσαν τέλος στη σχέση του, να ηρεμήσει και να αφοσιωθεί στο γράψιμο του δικού του βιβλίου. Η συγγραφή του βιβλίου γίνεται σε γραφομηχανή! ΟΚ, μπορεί η ταινία να βγήκε το 2003, αλλά ναι, το 2003 υπήρχαν τα laptops! Οπότε ποιος είναι ο λόγος που ο Jamie επιλέγει να γράψει σε γραφομηχανή; Ο ένας λόγος είναι για την “ποιητική αδεία” αφού το σενάριο προέβλεπε πως κάποια στιγμή οι σελίδες πέφτουν στη λίμνη και έτσι η γοητευτική Aurelia βγάζει τα ρούχα της και βουτά για να τις μαζέψει.
Ο άλλος λόγος είναι γιατί όπως φανερώνει ένα στιγμιαίο πλάνο στην αρχή της ταινίας όπου ο Jamie ετοιμάζεται για να πάει στο γάμο, διατηρεί στο κομοδίνο του το βιβλίο Print and the People 1819 – 1851 του Louis James που αναφέρεται στην ιστορία της τυπογραφίας. Με αυτή τη λεπτομέρεια ο σκηνοθέτης θέλησε να δώσει μερικά στοιχεία για την προσωπικότητα του Jamie που είναι ρομαντική και επιτηδευμένη ταυτόχρονα.
Ευτυχώς στο τέλος της δικής του ιστορίας επικρατεί περισσότερη η πρώτη πτυχή του.
Εμμονή με την επιγραφή “Launderette”;
Η ιστορία του πατριού Daniel και του γιου, Sam, είναι μία από τις πιο αγαπημένες του Love Actually.
Σε ένα πλάνο του σπιτιού τους φαίνεται η επιγραφή Launderette (Πλυντήριο Ρούχων) να κοσμεί τον τοίχο.
Η ίδια επιγραφή -ενός καταστήματος πλυντηρίου ρούχων- εμφανίζεται και στο πλάνο όπου ο Colin επισκέπτεται το διαμέρισμα του Tony για να τον φιλοξενήσει επειδή εκείνος ξενοίκιασε το διαμέρισμα του για να φύγει στην Αμερική.
Βασικά, δεν υπάρχει κάποιο είδος σύνδεσης ανάμεσα στις δύο ιστορίες με επίκεντρο την επιγραφή Launderette μόνο κάποια σκηνοθετική/σκηνογραφική εμμονή, ίσως;
Οι λεπτομέρειες της Sarah
Η ιστορία που προσωπικά με συγκινεί περισσότερο και μου αφήνει τα πιο γλυκόπικρα συναισθήματα είναι εκείνη της Sarah και του Karl. Το ειδύλλιο τους δεν έχει ευτυχή έκβαση μιας και η μεγάλη αγάπη εκείνης είναι ο αδερφός της που αντιμετωπίζει ψυχικά προβλήματα.
Όπως φανερώνεται σε πλάνο της ταινίας η Sarah διατηρεί φωτογραφία του αδερφού της στο γραφείο της, γεγονός πως φανερώνει από την αρχή την ιδιαίτερη αδυναμία που του έχει.
Ωστόσο, η αγαπημένη μου σκηνοθετική λεπτομέρεια είναι η σύγκριση ανάμεσα στις δύο σκηνές όπου η Sarah έχει μείνει ως αργά στο γραφείο μαζί με τον Karl. Στην πρώτη, όπου υπάρχει ακόμα ελπίδα για ειδύλλιο με τον Karl είναι βαμμένη, ενώ στη δεύτερη όπου έχει ήδη κάνει την επιλογή της για τις προτεραιότητες που βάζει στη ζωή της, καληνυχτίζει τον Karl τελείως άβαφη και όταν φεύγει, είναι εκείνη που για πρώτη φορά νιώθει την ανάγκη να τηλεφωνήσει στον αδερφό της.